Chmura Krajowa wdraża Microsoft 365 dla kilku tysięcy pracowników Rossmann. Ta nowoczesna platforma do komunikacji i współpracy ułatwi pracę zespołową i zapewni bezpieczeństwo umieszczonych na niej danych.

Rossmann należy do międzynarodowej grupy obecnej w segmencie drogeryjnym w Europie i Azji. Firma działa w Polsce na dużą skalę: prowadzi 1500 drogerii i zatrudnia ponad 18 tys. pracowników.

“Rozwój firmy i wzrost skali operacji powoduje, że dotychczasowe narzędzia przestają wystarczać. Jest to zauważalne zarówno dla pracowników, którzy pracują z wielu lokalizacji w coraz większych zespołach i oczekują dostosowanych do tego narzędzi, ale również przez dział IT, który zarządza ogromną liczbą aplikacji. Microsoft 365 to pakiet narzędzi biurowych umieszczonych w chmurze i zintegrowanych ze sobą. Jego wdrożenie zapewni nam niezawodną platformę do komunikacji i współpracy, która wesprze wiele procesów w organizacji” - mówi Piotr Kiszkiel, CIO Rossmann.

W skład pakietu wchodzą m.in. najnowsze chmurowe wersje dobrze znanego edytora tekstu Word, arkusza kalkulacyjnego Excel, czy programu do tworzenia prezentacji PowerPoint. Szczególnie istotna z punktu widzenia komunikacji w firmie jest aplikacja Microsoft Teams, która zawiera zestaw narzędzi do pracy zespołowej.

“Microsoft Teams zmienia sposób pracy w organizacji. Zamiast wysyłać tradycyjny e‑mail z załącznikiem - wspólnie edytujemy pliki umieszczone w chmurze. Microsoft Teams umożliwia połączenia video oraz głosowe. Rozmowy w mniejszych i większych grupach na czatach, dyskusje w kanałach to dla nas codzienność. Dzięki integracji z pocztą i kalendarzem Microsoft Teams pracownicy zyskują narzędzie, które jest intuicyjne i wygodne w obsłudze. Pozwala im skupić się na zadaniach, które wykonują, a technologia ich w tym wspiera” - mówi Piotr Kiszkiel, “Przejście na Microsoft 365 zmieni nie tylko sposób, w jakim wykonujemy nasze codzienne zadania biurowe, ale również sposób pracy działu IT. Administrowanie jednorodnym, zintegrowanym środowiskiem jest prostsze i mniej czasochłonne, niż w przypadku różnych platform komunikacyjnych” - dodaje.

Ponieważ Microsoft 365 jest aplikacją chmurową, zespół IT klienta nie musi zajmować się kwestią wydajności i przepustowości platformy. Zasoby dostawcy elastycznie dostosowują się do liczby użytkowników. Nie bez znaczenia jest też sprawa bezpieczeństwa danych.

“Równoczesna praca nad plikami we wspólnej, przestrzeni roboczej jest o wiele bardziej produktywna niż przesyłanie różnych wersji pocztą elektroniczną. Dodatkowo załączniki ze zmianami nie krążą między użytkownikami, co z jednej strony zwiększa bezpieczeństwo a z drugiej oznacza mniej danych, mniej zajętej przestrzeni dyskowej. To wszystko pozytywnie wpływa na środowisko i zadowolenie użytkowników – a na tym szczególnie nam zależy” - mówi Piotr Kiszkiel.

“Dane przechowywane w usługach chmurowych Microsoft 365 znajdują się na serwerach zlokalizowanych na terenie Unii Europejskiej, w pełnej zgodności ze wspólnotowymi przepisami dotyczącymi ich ochrony. To bardzo ważny aspekt dla wielu naszych klientów” - mówi Iwona Sowińska, odpowiedzialna w Chmurze Krajowej m.in za rynek handlu detalicznego i e-commerce.

Rossmann SDP zakupił od Chmury Krajowej licencję wraz z wdrożeniem Microsoft 365 dla kilku tysięcy pracowników biurowych. Firma obecna na międzynarodowych rynkach i współpracująca z wieloma dostawcami zdecydowała się na zakup licencji od Chmury Krajowej ze względu na dopasowanie oferty do potrzeb biznesowych oraz wsparcie we wdrożeniu. To jeden z pierwszych przykładów, gdy polska część paneuropejskiego koncernu zawiera taką umowę z lokalnym, zaufanym partnerem. Sieć drogerii rozważa też rozwój kolejnych rozwiązań IT w modelu cloud computing.

“Rossmann jest firmą mocno skoncentrowaną na kliencie i jego doświadczeniu zakupowym. A ponieważ dzisiaj oznacza to wykorzystanie cyfrowych narzędzi, nasz dział IT jest naturalnym partnerem biznesu w kreowaniu i dostarczaniu rozwiązań, które będą wygodne dla naszych użytkowników, jak np. aplikacja Rossmann GO, która umożliwia w drogeriach samodzielne zakupy i płatność za nie z poziomu smartfona. Dlatego z dużą uwagą przyglądamy się rozwiązaniom w zakresie marketingu czy sztucznej inteligencji i wartości jaką mogą dać naszym klientom” - dodaje Piotr Kiszkiel.